Danıştay,
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Anayasa Mahkemesi’nin (AYM) iptal kararına
rağmen dershaneleri 1 Eylül 2015 itibarıyla kapatan genelgesinin
yürütmesini durduran kararın gerekçesini tamamladı.
AYM KARARINA DA AYKIRI
Danıştay 8. Dairesi, MEB’in valiliklere gönderdiği genelgenin yürütmesini durdurmuştu. Dairenin verdiği kararın gerekçesine Özgür Düşünce Gazetesi ulaştı. MEB’in genelgesinin kanunilik ilkesine aykırı olduğu vurgulanan gerekçeli kararda, AYM kararını etkisiz hale getirmeye dönük olduğu vurgulandı.
DÜZENLEME YAPILAMAZ
Danıştay kararında, MEB’in AYM’nin kararına aykırı olarak dershanelerin faaliyetlerinin engellenmesi şeklinde değil, mevcut faaliyetlerinin sürdürülmesine imkan tanıyan düzenlemeler yapabileceği kaydedildi. AYM’in iptal kararı sonrası düzenleme yetkisinin yasama organında olduğu, yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar, yürütme organı veya idare makamlarının yasama organının yerine geçecek şekilde aynı konuyla ilgili ilk elden düzenleme yapmasının mümkün olmadığı ifade edildi.
YAPILAN YETKİ GASBIDIR
Anayasa’nın 42. maddesinde öğrenim hakkının kanunla düzenleneceğinin vurgulandığı belirtilen gerekçede şöyle denildi: “Kurulduğu zamandaki yasal mevzuata uygun bir şekilde açılmış olan dershanelerin kapatılması ya da faaliyetlerinin sınırlandırılması konusunda idarece işlem tesis edilmesinin yetki gaspı sonucunu doğuracağı kuşkusuzdur.”
Danıştay 8. Dairesi, MEB’in valiliklere gönderdiği genelgenin yürütmesini durdurmuştu. Dairenin verdiği kararın gerekçesine Özgür Düşünce Gazetesi ulaştı. MEB’in genelgesinin kanunilik ilkesine aykırı olduğu vurgulanan gerekçeli kararda, AYM kararını etkisiz hale getirmeye dönük olduğu vurgulandı.
DÜZENLEME YAPILAMAZ
Danıştay kararında, MEB’in AYM’nin kararına aykırı olarak dershanelerin faaliyetlerinin engellenmesi şeklinde değil, mevcut faaliyetlerinin sürdürülmesine imkan tanıyan düzenlemeler yapabileceği kaydedildi. AYM’in iptal kararı sonrası düzenleme yetkisinin yasama organında olduğu, yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar, yürütme organı veya idare makamlarının yasama organının yerine geçecek şekilde aynı konuyla ilgili ilk elden düzenleme yapmasının mümkün olmadığı ifade edildi.
YAPILAN YETKİ GASBIDIR
Anayasa’nın 42. maddesinde öğrenim hakkının kanunla düzenleneceğinin vurgulandığı belirtilen gerekçede şöyle denildi: “Kurulduğu zamandaki yasal mevzuata uygun bir şekilde açılmış olan dershanelerin kapatılması ya da faaliyetlerinin sınırlandırılması konusunda idarece işlem tesis edilmesinin yetki gaspı sonucunu doğuracağı kuşkusuzdur.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder